Radi sledujeme skoro každý diel „TEST MAGAZÍN“http://www.rtvs.sk/televizia/archiv?l=t pre utvorenie si názoru na jednotlivé druhy výrobkov, aby sme mali prehľad a vedeli sa, dúfam že správne rozhodnúť.
Nenechali sme si ujsť ani zaujímavý diel „TEST MAGAZÍN“ zo dňa 27.5.2015 hodnotiaci internetové predajne nábytku. Bolo v ňom množstvo zaujímavých informácií a dobrých postrehov až na niekoľko podľa nás sporných názorov.
Tú sú niektoré z nich:
- Názor, že kupujete „mačku vo vreci“ je dosť zavádzajúci. Podľa nás má každý internetový obchod s nábytkom predsa výrobky čo najpodrobnejšie popísané podľa dostupných podkladov od výrobcov a ak to niekomu nepostačuje je veľa spôsobov ako sa dozvedieť viac: napr.: telefón, mail, rýchla správa, online chat. Tieto služby poskytuje už väčšina internetových predajcov nábytku.
- Ako kompenzácia vyššie uvedenej „nevýhody “ je aj nižšia cena tovaru ako v kamenných predajniach
- Reakcia na telefonovanie mimo pracovný čas – každý seriózny internetový obchod nábytku by mal poskytnúť možnosť dozvedieť sa potrebné informácie v pracovných dňoch aspoň do 19-tej hod. či už telefonicky alebo napr. online komunikáciou. Ale v čase keď aj vo vyspelých krajinách zatvárajú prevádzky nadnárodné reťazce vo voľných pracovných dňoch je táto požiadavka na internetových predajcov nábytku minimálne nespravodlivá, pretože aj oni majú svoje rodiny a záľuby , tak ako ich zákazníci.
- Doručenie tovaru mimo Váš pracovný čas – ak ste pracovne vyťažený a nemôžete tovar, ktorý ste si objednali prevziať kedykoľvek, veríme že s každým serióznym internetovým predajcom nábytku sa viete dohodnúť na Vami určenom termíne doručenia, aj keď za príplatok. Oni predsa vykonávajú tak isto svoju prácu počas určených pracovných hodín.
- Možnosť vrátenia už zmontovaného tovaru? Veď predsa nedostatky a chybičky ako napr. farba, hrúbka použitého materiálu prípadne nejaké poškodenia sú viditeľné už pred samotnou montážou. Montáž niektorých častí nábytku si vyžaduje lepenie a preto nábytok, ktorý bol už takto zmontovaný nie je možné vrátiť z dôvodu poškodení, ktoré by pri demontáži lepených častí vznikli.
Dovolíme si uviesť zopár bodov, podľa ktorých spoznáte každého seriózneho internetového predajcu nábytku:
- Ponúkajú rozvoz v rámci celej SR za rozumnú cenu alebo v prípade nejakej akcie aj bezplatne. Veľkým plus je ak internetový predajca nábytku poskytuje dopravu aj v sobotu alebo vo Vami určenom termíne aj keď za nejaký poplatok.
- Vynáška objednaného tovaru priamo k Vám domov za poplatok
- Najsérioznejšie internetové obchody nábytku ponúkajú aj odvoz starého nábytku v rovnakom objeme ako Vami objednaný nový nábytok.
- V prípade záujmu Vám poskytnú aj montáž nábytku školenými pracovníkmi za rozumnú cenu, ktorá by sa mala pohybovať v rozpätí 10%-20% z ceny tovaru, podľa obtiažnosti montáže.
- Má v ponuke viacero spôsobov platby napr.: hotovosť pri dodaní (to je samozrejmosťou), platba prevodom na účet , poprípade nákup cez splátkové spoločnosti. Výber spôsobu platby je ponechaný na Vás a samozrejme bez poplatku.
- V prípade vrátenia tovaru Vám poskytne možnosť vrátenia tovaru s využitím dopravy internetového predajcu, alebo tovar vrátite osobne na adrese, ktorú Vám predajca uvedie.
- Samozrejme aj reklamácie sú súčasťou obchodu, ak sa tak stane je potrebné rešpektovať obchodné podmienky predajcu, ktoré sú vždy uvedené na stránke obchodu a s ktorými ste súhlasili pri nakupovaní. Postup pri reklamovaní tovaru sme na našej stránke uviedli tu: http://www.zaveska.sk/chcete-nieco-reklamovat/
TAK SMELO NAKUPOVAŤ, VEĎ JE TO MAXIMÁLNE POHODLNÉ A PRI ASPOŇ MINIMÁLNEJ DÁVKE OBOZRETNOSTI NA NEKALÝCH PREDAJCOV AJ BEZPEČNÉ.